کلیاتی درباره فاصله تصور و واقعیت در دکوراسیون داخلی ساختمان

تفاوت عکس و واقعیت
1,041

کلیاتی درباره فاصله تصور و واقعیت در دکوراسیون داخلی ساختمان

لابد شما هم با این مورد برخورد داشته اید که یک کالا یا خدمات ( از جمله در زمینه دکوراسیون داخلی ساختمان ) عملا مطابق انتظار و تصورتان از آب در نیامده است. بعنوان مثال چیزی را از روی یک کاتالوگ یا ژورنال سفارش می دهید. اما وقتی سفارش آماده و تحویل شد, با آنچه در تصویر دیده بودید تفاوت داشته و شاید توی ذوقتان هم خورده باشد.

چه عواملی باعث تفاوت موقع استفاده با آنچه در ویترین فروشگاهها دیده ایم, می شود ؟

چیزی را در ویترین فروشگاهی می بینیم که بسیار توجهمان را جلب می نماید. اما چرا وقتی آنرا به هر ترتیب ( و گاه با مشکلات ) میخریم, گاه در موقع استفاده دیگر آن حس و حال نخست را برایمان ندارد ! ؟

بخشی از این تضاد, میتواند به تفاوت بین ” عکس ” و نگاه ما مربوط باشد. عملکرد دوربین عکاسی با چشم گرچه قدری مشابه است. اما گاه تصویر یک شیء یا منظره ممکن است بسیار ” بهتر ” یا ” بدتر ” از آنچه باشد که چشم می بیند. ضمنا در نگاه اشخاص نیز ( درهر موقعیت اقتصادی یا . . . روحی ) اغلب تفاوت وجود دارد.

چه نسبتی میان عکس و واقعیت آن وجود دارد  ! ؟

اما مساله میتواند به همین سادگی هم نباشد. عوامل متعدد دیگری نیز وجود دارند که بر زیبائی شناسی هر کالا یا خدمات ( از جمله در زمینه دکوراسیون داخلی ساختمان ) تاثیر مثبت یا منفی میگذارند.

ما در ” دکوراسیون بهفرم ” پیشتر نیز به این موضوع پرداخته ایم که هرچند مسئولیت اصلی متوجه صاحب مال است, اما فروشنده کالا یا خدمات ( از جمله در زمینه خاصی از دکوراسیون داخلی ساختمان ) نیز در اینمورد وظایف فردی و اجتماعی معین دارند. تجربه نشان میدهد که  مشورت با دیگران و نیز مطالعه قبل از خرید, میتواند منجر به انتخابی بمراتب بهتر و مناسب تر گردد.

چگونه میتوان کمک کرد تا اشخاص تصور واقعی بیابند که هر فضای منزل, بعد بازسازی چه شکل و شمائلی خواهد یافت ! ؟

دوستی میگفت گاه برای بدست آوردن چیزی آنقدر متحمل مشکل میشویم که در آخرالامر دیگر آن لطف و احساس اولیه را برایمان ندارد. ما در سایت ” دکوراسیون بهفرم ” قصد پرداخت چندان به جنبه های اجتماعی, اقتصادی و . . . فرهنگی مسائل دکوراسیون داخلی ساختمان را نداریم. اما واقعیت آنست که در جامعه امروز, در این زمینه ها بین مردم اختلاف فراوان است و همه کس نمیتواند به هر چیز که حتی شایسته آنست, دست یابد ! ؟

میگویند که میان ماه هر کس با ماه گردون, تفاوت از زمین تا آسمان است و نیز درست گفته اند که هرآنچه بِدَهی, همانقدر آش خواهندت داد !  اما شاید بهتر و مفیدتر آن باشد که بجای توجه بیش از حد ( و اغلب بیحاصل ) به امکانات دیگران, برای زیبائی و دلپذیرتر کردن ملزومات زندگی خود بکوشیم ! ؟

یکی از نکات مثبت و قابل توجه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی نظیر ” اینستاگرام ” نمایش عمومی ایده های جذاب و عملی دکوراسیون با هر امکان کم یا بیش است !

ما در ” دکوراسیون بهفرم ” طی فرصتی دیگر به جزئیات بیشتری خواهیم پرداخت که به همه کمک میکند تا بتوانند نزدیکی بیشتری بین ” تصور” و ” واقعیت ” آنچه انتخاب می کنند و می خرند, فراهم آید.

از جمله نکاتی که در این ویدئو کوتاه جلب توجه میکند میزان قابل توجه ذوق و سلیقه در مقایسه با قیمت ابزار و مصالحی می باشد که برای چنین کنده کاری زیبای روی چوب بکار رفته است !

کنده کاری جالب روی چوب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.