برخی ویژگیهای کسب و کار دکوراسیون داخلی ساختمان- 1

فرصت های سرمایه گذاری
967

برخی ویژگیهای کسب و کار دکوراسیون داخلی ساختمان- 1

کلیاتی در باره کسب و کارها

دکوراسیون داخلی ساختمان شامل دهها زمینه کار می باشد که هر یک محدوده و ویژگیهای خاص خود را دارد. ما در این مجموعه یادداشتهای ” دکوراسیون بهفرم ” می کوشیم تنها به نکاتی بپردازیم که وجه مشترک این کسب و کارها است. امیدواریم اطلاعاتی که در این یادداشتهای ” دکوراسیون بهفرم ” ارائه میشود, به کار همه کسانی بیاید که در ابتدای راه انتخاب حرفه مناسب برای خود یا فرزندانشان می باشند.


با وجود ظرافتهای لازم, چه بهتر که کودکان نیز از همان ابتدا با حساب و کتاب آشنا شوند !

هر کسب و کار ( از جمله در زمینه های دکوراسیون داخلی ساختمان ) شامل حوزه های سرمایه گذاری, مدیریت, اجرائی و . . . مالی ( از جمله فروش ) است که اشتغال در هر یک, نیازمند دانش, تجربه و ویژگیهای خاص شخصیتی می باشد. آنان که میخواهند کسب و کار خاصی راه بیاندازند, علاوه بر این خصوصیات, به درک و شناخت ویژه ای نیز نیاز دارند که مستلزم موفقیت در هر کسب و کار است.

اساس سرمایه گذاری ( از جمله در رشته های مختلف دکوراسیون داخلی ساختمان ) تشخیص آن بخش از جبهه های کار است که نیازمند ” هزینه ” یا ” صرفه جوئی ” است. این موضوع بویژه در بحرانهای اقتصادی اهمیت بمراتب بیشتر می یابد. هرچند مدتهاست وضعیت و آینده اقتصاد کشور ما بی ثبات و ناروشن است, اما حتی در اقتصادهای به سامان و تثبیت شده نیز سرمایه گذاری در خلاء صورت نمیگیرد.


اساس سرمایه گذاری تشخیص درست و بموقع جبهه های هزینه و صرفه جوئی است !

معمولا همه کسب و کارها ( از جمله در زمینه های گوناگون دکوراسیون داخلی ساختمان ) باهم نسبت خاصی دارند. از تاثیرات اقتصاد جهانی بر اقتصادهای ملی نیز نمیتوان غافل شد. به این ترتیب لازم است سرمایه گذار مسائل سیاست داخلی و خارجی کشور را از نزدیک و همیشه پیگیر بوده و همواره بازار ( از جمله رقبا ) را از نزدیک رصد کند.

مالک هر کسب و کار ( از جمله در رشته های مختلف دکوراسیون داخلی ساختمان ) ممکن است مدیریت آنرا نیز بعهده داشته باشد. اما این امر همیشه الزامی نیست. در این صورت او باید بتواند رابطه خود با مدیر عالی مجموعه اش را بگونه ای تعریف کند که ضمن نفوذ لازم بر عوامل کسب و کار, به موقعیت مدیریت نزد کارکنان نیز لطمه نزند.


در جهان امروز برای نیل به آرامش, راهی جز مواجهه دائمی با مخاطرات نیست !

کارهای اجرائی معمولا نیازمند تحصیلات, دانش فنی و . . . تجربه است. اغلب کارهای اجرائی شامل سلسله مراتب خاصی است که بویژه در قسمتهای تولید و نصب, نیازمند فیزیک و قدرت بدنی خاصی می باشد. علیرغم نقش ماشین و اتوماسیون, کار اجرائی در رشته های گوناگون دکوراسیون داخلی ساختمان در نهایت نیازمند اشخاصی است که از نظر جسمی و سرعت عمل شرایط مناسبی داشته باشند.

شاید مدیران اجرائی باندازه کارگران و استادکاران این صنف, توانمند و فرز نباشند. اما لازم است هر مدیر به مجموعه کار اجرائی در حیطه خود کاملا اشراف داشته باشد.

حیاتی ترین بخش از هر کسب و کار- از جمله در زمینه های دکوراسیون داخلی ساختمان- بخش مالی آن است. مدیری که توانائی فروش نداشته و به اصول حسابداری آشنا نیست, بعید است که بتواند کار خود را خوب پیش ببرد.


کارنامه هر کسب و کار در سود, بقا و رشد آن است !

کسب و کارهای امروز با ” تجارت الکترونیک ” نیز ارتباطی تنگاتنگ دارند. به این ترتیب غفلت از فضای مجازی, حتی برای کسب و کارهای موفق نیز به تهدیدی همیشگی بدل شده است. شاید یکی از فوائد طولانی شدن بلای ” کرونا ” همین اجبار همه کسب و کارها به راه اندازی بخش فروش اینترنتی بوده باشد !

با آرزوی رفع قطعی و هر چه زودتر مشکل ” کرونا ” از جان و مال همه, در یادداشت بعدی ” دکوراسیون بهفرم ” قدری بیشتر به جزئیات بحث فوق خواهیم پرداخت.

سلامت و پایدار باشید.

در این گفتگوی کوتاه لوریس چکناواریان بر نکته مهمی انگشت میگذارد که برای هدف گذاری صحیح در کار و زندگی بسیار مهم است. این استاد برجسته موسیقی سمفونیک تاکید میکند ” خودت باش ! ” . بدون غفلت از نقش آموزش در ارتقاء توانائی ها, با شناخت دقیق از نقاط قوت و ضعف میتوان در هر مرحله از زندگی مناسبترین مسیرهای ممکن را برگزید !

همیشه سعی کن خودت باشی !

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.