برخی نکات دیگر درباره اهمیت دقت و مطالعه در خرید ملزومات دکوراسیون

عدم تمرکز در سرمایه گذاری
1,789

برخی نکات دیگر درباره اهمیت دقت و مطالعه در خرید ملزومات دکوراسیون

آنچه باعث نوشتن این یادداشت گردید, برخی تماسهای تلفنی با سایت ” بهفرم کفپوش ” است. یکی از بینندگان موردی را مطرح میکرد که مربوط به سایش رویه کفپوش pvc است که بتازگی در مغازه ایشان نصب شده است.


از جمله نکات مهم در انتخاب کفپوش ادارات و سالن های تولید, دقت در مقاومت سایشی رویه کفپوش است.

بیننده دیگری از مشکلات الکتریسیته ساکن نام می بردند که بعد نصب پارکت لمینیت در دفتر کارشان پیش آمده و باعث زیان مالی به برخی سیستم های الکترونیک دفتر گردیده است.

ما در اینجا قصد نداریم نه کلیه موارد اینچنین را بازشماریم و نه بصورت مشخص به هر کدام بپردازیم. در اغلب این زمینه ها مطالب متعددی در سایت وجود دارد که از طریق بخش ” جستجو ” به آسانی در دسترس اند.

غرض از این یادداشت تنها اشاره به مسئولیت فروشنده در اطلاع رسانی کامل به مشتری است که ممکن است آگاهی کامل از جوانب درخواست خود نداشته باشد. متاسفانه یکی از مشکلات کسب و کار در ایران, عدم وجود ضوابط و مقررات صنفی جدی در راه اندازی مشاغل گوناگون ( از جمله در زمینه های متنوع دکوراسیون داخلی ساختمان ) است. هر یک از ما با نمونه هائی بسیار از فروشگاه و مغازه ها برخورد داریم که در طول کارشان بارها و بارها تغییر کاربری داده و اتفاقا همان کسی که قبلا همین خرازی را اداره میکرده, امروز در آن به کسب خشکبار یا چیز دیگری اشتغال دارد.

سرمایه گذاری در رشته های مختلف, بویژه در اقتصادهای نامطمئن, امری عاقلانه است. بهمین جهت مثل مشهوری هست که نباید همه تخم مرغها را در یک سبد گذاشت. اما چگونه ممکن است کسی در چندین و چند رشته صنعتی, هنری یا . . . دکوراسیون صاحب نظر و تجربه باشد ! ؟


حتی در اقتصادهای پایدار نیز توصیه به سرمایه گذاری محدود و متمرکز نمیشود !

در چنین موارد متاسفانه در وهله اول صاحبان کسب و کارهائی آسیب می بینند که عمری در این رشته ها سر کرده و مصداق آش نخورده و دهان سوخته میشوند. اما در این میان مشتری که بی خبر از همه چیز و همه جا گرفتار شده و زیان دیده, چه گناهی دارد ؟

ما قبلا درباره اهمیت مطالعه پیش از هرگونه تصمیم و خرید در زمینه های گوناگون دکوراسیون داخلی ساختمان مطالب چندی تقدیم داشته ایم و اینجا قصد تکرار یا پرداختن به این موضوع مهم نیست.

سخن این یادداشت درباره یک دشواری واقعی و ملموس در کسب و کارهای امروز, از جمله در شاخه های مختلف دکوراسیون داخلی ساختمان می باشد. این مشکلات متاسفانه بواسطه تحریم ها, کاهش جدی قدرت خرید مردم و . . . ” کرونا ” بویژه جدی تر هم شده است.

در شرایطی که کمتر مشتری پای در یک مغازه تزئینات ساختمانی میگذارد, چگونه میتوان انتظار داشت که فروشنده با ارائه اطلاعات جامع تر ” تردید ” او را دوچندان کند ! ؟

همانگونه که تنوع محصولات و برندها مشتری را در تصمیم خود بلاتکلیف می نماید, اطلاعات بیشتر نیز ممکن است هر خرید را عقب بیاندازد. اما چه باید کرد ؟

ما در سایت ” دکوراسیون بهفرم ” کوشش دارند در این زمینه به یاری خریداران آمده و با ارائه اطلاعات کافی بایشان کمک کنند تا بتوانند کالای مناسبتری را انتخاب کنند. از آنجا که فروشندگان فرصت چندانی در این زمینه ندارند, پیشنهاد ما آنست که با معرفی چنین سایتهای فنی و تخصصی, قبلا زمینه آگاهی های لازم برای مشتریان خود را فراهم نمایند.

البته شیوه اطلاع رسانی که اخیرا در بنگاههای املاک رایج شده, قدری سنتی است و نیاز به روزآمد شدن دارد. اما نفس ارائه عمومی اطلاعات کلی درباره املاک محدوده از طریق ویترین این دفاتر جالب توجه است. پیشنهاد ما آنست که دفاتر دکوراسیون داخلی ساختمان نیز در کنار تبلیغات مشخص, برخی اطلاع رسانی های عمومی را از طریق ” تابلو روان led ” در معرض دید عموم و رهگذران قرار دهند.


گرچه هدف اصلی از تبلیغات جلب توجه است, اما نکات آموزشی مناسب نیز میتواند نگاهها را بخود جلب کند !

با فرهنگ سازی مناسب میتوان امیدوار بود که مشتری قبل از ورود به هر دفتر دکوراسیون داخلی یا فروشگاه تزئیناتی,  اطلاعات مکفی در زمینه خرید خود کسب نموده باشد. به این ترتیب فروشنده و مغازه دار نیز در این شرایط بازار,  چندان نگران تردید های پیش گفته مشتری نخواهند بود.

با آرزوی رفع هر چه زودتر معضل ” کرونا ” , امیدواریم مشکلات اقتصادی مردم نیز هرچه زودتر مرتفع گردیده و شاهد رونق مجدد جمله کسب و کارها باشیم.

اگرچه برخی مناظر, هنرها و صنایع بخودی خود شگفت انگیز است, اما گاهی برای لذت بردن از چیزها حداقلی از دانش در زمینه مربوطه لازم است :

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.